Micellair water: Kruidvat vs. Garnier

DSC01192

Ik ben dol op micellair water en gebruik het dan ook elke dag. Kruidvat heeft sinds kort een micellair water aan het assortiment toegevoegd. iIk besloot het reinigingswater te testen en te vergelijken met het micellair reinigingswater van Garnier!

DSC01193

De verpakking van Kruidvat Sensitive 3-In-1 Micellair Water is heel basic, een plastic fles met een paarse sticker met informatie. De fles bevat 250 ml en is gemakkelijk mee te nemen op reis. Het reinigingswater is geschikt voor de overgevoelige huid.

DSC01194

De informatie die achterop de fles staan. Er zit geen parfum, alcohol of kleurstoffen in het water en het is oftalmologisch goedgekeurd. Oftalmologisch? Dit betekend dat het geschikt is voor gevoelige ogen.

DSC01195

De ingrediënten.

DSC01196

En hij bevat een handige klikdop die niet te makkelijk, maar ook niet te moeilijk open gaat. Ook het Garnier water heeft een handige klikdop.

DSC01197

De verpakking van Garnier vind ik mooier, de fles is ook groter en bevat 400 ml. Dit is minder handig om mee op reis te nemen, maar je zou het altijd in een kleiner flesje kunnen gieten.

DSC01198

De ingrediënten van het Garnier micellair reinigingswater.

DSC01199

Zowel het micellair water van Kruidvat als van Garnier belooft de make-up te verwijderen en de huid te verzachten.

De prijs
Kruidvat Sensitive 3-In-1 Micellair Water kost €2,49 voor 250 ml, wat dus neer komt op €1,- per 100 ml. Garnier Micellair Water kost €6,49 voor 400 ml, wat neer komt op €1,62 per 100 ml. Het micellair water van Kruidvat is dus voordeliger.

De werking
Het micellair water van Kruidvat vind ik erg fijn werken, hij haalt goed mijn laatste restjes make-up van mijn gezicht en laat mijn huid fris achter zonder trekkerig aan te voelen. Ook prikt het micellair water niet en kan ik gewoon veilig mijn oogmake-up verwijderen zonder daarna wazig te zien. Garnier doet precies hetzelfde, beide zijn het fijne, basic reinigingswateren. Voor de prijs zou ik voor het Kruidvat water kiezen, aangezien die goedkoper is en ik geen verschil merk qua werking. Fijn dat Kruidvat nu ook een micellair water op de markt heeft gebracht, wat zelfs nog voordeliger is dan het reinigingswater van Garnier!

Gebruiken jullie micellair water?

Liefs, Iris

19 gedachtes over “Micellair water: Kruidvat vs. Garnier

  1. A CUP OF MEDICINE zegt:

    Wat een fijne review! Zelf gebruik ik geen micellair water. Ik moet bekennen dat ik meestal te lui ben om mijn make-up van mijn gezicht af te halen. Ik weet het, super slecht, daar moet ik snel eens iets aan gaan doen! Misschien is dit wel een goede oplossing!

    Like

  2. estherleijten zegt:

    Oh fijn zeg! Ik gebruik nu al jaren de beroemde Bioderma, maar er komt een dag dat ik niet naar het buitenland kan om hem opnieuw te kopen. Dan zal ik even terug gaan naar dit artikel en ga ik denk ik voor de Kruidvat variant! Fijn artikel en goed ook dat je weet waar dat ingrediënt voor is. Liefs

    Like

  3. Simplynspecial zegt:

    Ik wil het ook eens aanschaffen, dat micellair water! Denk dat ik dan gewoon voor de kruidvat variant ga, prima toch 🙂 Handige review!

    Like

  4. Beautyjuf zegt:

    Wat een fijn artikel! Leuk dat je deze producten met elkaar hebt vergeleken. Ik gebruik het Micellair Water van Nivea. Een toppertje, maar binnenkort ga ik die van Garnier proberen. Die staat namelijk nog in de kast.

    Like

Geef een reactie

