DIY: Lipscrub maken

DSC01038

Een DIY kon natuurlijk niet ontbreken in de lippenweek. Je wilt natuurlijk mooie lippen zonder velletjes voordat je je favoriete lipstick aanbrengt. Vandaag laat ik je zien hoe je gemakkelijk en snel je eigen lipscrub kan maken! 

Wat heb je nodig?
– Een halve theelepel kokosboter (als je dit niet in huis heb kun je ook olijfolie gebruiken)
– Een theelepel suiker
– Een halve theelepel honing
– Een kwart theelepel kaneel

Ik gebruik het liefst kokosolie of boter, omdat hier extra verzorgende bestanddelen inzitten. Kaneel gebruik ik om de doorbloeding te stimuleren.

Hoe maak je de lipscrub? 

DSC01040

Doe alle ingredienten in een glazen schaaltje.

DSC01045

Zet het schaaltje voor een minuut op 600 graden in de magnetron. Dit doe ik om mijn kokosboter te laten smelten, maar ook omdat ik een warme lipscrub fijn vind. Een extra ontspannen gevoel om een warme lipscrub te gebruiken!

DSC01047

Roer nu alles goed door elkaar tot je een plakkende scrub overhoudt.

DSC01048

Hier zie je goed de substantie van de scrub. Je kan altijd meer suiker toevoegen als je vindt dat hij niet ‘hard’ genoeg is.

DSC01049

Begin maar met scrubben! Het fijne aan deze scrub is dat je hem gewoon van je lippen kan likken als je wilt.

Dan nu het resultaat:

DSC01044

Dit is voor dat ik mijn lippen scrubde.

    DSC01052

En dit is erna, zoals je ziet zijn de kleine velletjes weg. Ook zijn mijn lippen iets meer rood van kleur, omdat ze beter zijn doorbloedt.

Tip: Als je houdt van het gevoel van eenlip plummer, dat tintelende effect. Kan je een paar druppels pepermuntolie aan het mengels toevoegen.

Heb jij weleens een eigen lipscrub gemaakt?

Liefs, Iris

11 gedachtes over “DIY: Lipscrub maken

Geef een reactie

