Review: MUA Undressed Palette

DSC01157

Ik was in mijn make-up kastje aan het rommelen en vond het Undressed palette van MUA die ik begin vorig jaar in Londen kocht. Wat een prachtige kleurtjes! Ik besloot er mijn mening over te geven en een look mee te maken.

8 kopie

De oogschaduws in het Undressed palette hebben geen namen. Op de achterkant staan de oogschaduw genummerd van 1 tot en met 12. De verpakking is van stevig plastic en voelt relatief stevig aan. In totaal bevat het palette 9,6 gram oogschaduw.

Tijd voor de swatches!

DSC01161

Dit zijn swatches van de bovenste rij (kleur 1 tot en met 6). Dit valt tegen! Als ik dit palette gebruik zijn de oogschaduws op mijn oogleden altijd goed gepigmenteerd. Het zijn natuurlijk lichte tinten, maar je ziet ze nauwelijks!

DSC01164

De tweede rij oogschaduws (kleur 7 tot en met 12) zien er gelukkig beter uit!

Toen bedacht ik me dat ik op mijn oogleden altijd eest een oogschaduwbasis aanbreng. Ik gebruik deze van Catrice. Ik besloot oogschaduwbasis op mijn arm aan te brengen en nog een keer te swatchen.

DSC01166

DSC01165

Dat ziet er beter uit, belangrijk is dus om een oogschaduwbasis aan te brengen voor je deze oogschaduws aanbrengt. De kleuren zijn intenser en houden natuurlijk langer zonder te creasen!

Dan nu de ooglook die ik met het Undressed palette maakte.

DSC01167

Voor de ooglook gebruikte ik deze oogkwasten. Van boven naar beneden:
– Crease brush van ByTess
– Crease brush 228 van Zoeva
– Detail brush 237 van Zoeva
– Shader brush van Zoeva (Bamboo collectie)
– Crease brush van Zoeva (Bamboo collectie)
– Angeld crease brush van Ecotools

DSC01129

Ik gebruikte de kleur 1 als highlighter op het wenkbrauwbot en in mijn ooghoek.
Kleur 3 en 5 gebruikte ik als basis om de crease wat diepte te geven.
Kleur 4 ging op het bewegende ooglid.
Tot slot gebruikte ik kleur 7 en 8 om de crease nog meer diepte te geven en om wat kleur toe te voegen.

DSC01130

DSC01137

DSC01135

Met het MUA Undressed palette kan je een casual look maken, maar ook uitpakken voor een feestje met de donkere kleuren! Ik mis wel een matte donker bruine of zwarte oogschaduw in dit palette.

Wat vinden jullie van het MUA Undressed palette?

Liefs, Iris

18 gedachtes over “Review: MUA Undressed Palette

  1. estherleijten zegt:

    Ik twijfelde al eeuwen of ik deze moest kopen, maar je hebt me denk ik wel overtuigd! De swatches zagen er idd bagger uit, maar de oogschaduwbasis maakte al een hoop goed. Ik vind de look mooi die je er mee hebt gemaakt! Liefs

    Like

Geef een reactie

