Essential Make-up Face Brushes

DSC00981

Eerder deze week schreef ik over mijn Everyday Make-up. Het leek mij leuk om ook de kwasten die ik dagelijks gebruik voor mijn gezicht te laten zien. 

DSC00980

Dit zijn de ‘soort’ kwasten die ik dagelijks gebruik. Ik heb meerdere buffing, stippling, poeder en blush kwasten zodat ik ze niet om de paar dagen hoef te wassen!

DSC00982

We beginnen met de foundation kwasten. Hiervoor gebruik ik het lieft een buffing brush of een stippling brush. Van links naar rechts: Buffing brush van byTess, Buffing brush van Real Techniques, Stiplling kwast 125 van Zoeva.

DSC00983

De buffing brush heeft synthetische haren die dicht op elkaar staan, hiermee kan je de foundation dekkend aanbrengen.

DSC00984

De haren van de stippling kwast staan veel verder uit elkaar, hiermee heb je dus ook een minder goede dekking en een natuurlijker effect.

DSC00986

De kwasten die ik voor poeder producten gebruik. Van links naar rechts: Blush brush van Real Techniques, Cream Cheek 128 van Zoeva, Contour brush van Real Techniques, Fan brush van Zoeva (Bamboo collectie).

De Blush brush van Real Techniques gebruik ik om poeder aan te brengen over heel mijn gezicht, ik vind hem iets te groot om blush aan te brengen. De kwast is heerlijk zacht en brengt gemakkelijk poeder aan.

DSC00988

De 128 Cream Cheek van Zoeva (links) gebruik ik voor poeder blush. Ik gebruik voor mijn blush en bronzer altijd een schuin afgesneden kwast. Dit maakt contouren veel gemakkelijker!

De Contour brush van Real Techniques (rechts) gebruik ik om poeder onder mijn ogen aan te brengen en soms voor het aanbrengen van een minder gepigmenteerde highlighter.

DSC00991

De Fan brush van Zoeva gebruik ik voor het aanbrengen van gepigmenteerde highlighter. De haren van deze kwast staan wat verder uit elkaar en je kan gemakkelijk een beetje highlighter aanbrengen op je jukbeenderen . Met de Contour Brush krijg je anders al snel een discobol effect.

DSC00987

Dit zijn de gezichtskwasten die ik dagelijks gebruik en waar ik niet zonder kan! Als jullie het leuk vinden kan ik ook een artikel maken over mijn ‘essential’ oogkwasten.

Welke kwasten gebruik jij elke dag?

Liefs, Iris

16 gedachtes over “Essential Make-up Face Brushes

Geef een reactie

