Fan van Bio-Oil

DSC00869

Bio-Oil is een product wat ik met veel plezier gebruikte, tot het flesje leeg was. Een aantal weken geleden zag ik dat mijn moeder een flesje in de kast had staan en sindsdien ben ik weer helemaal fan! 

DSC00867

Bio-Oil werd in 2005 als nieuw huidverzorgingsproduct gelanceerd in Nederland, sindsdien heeft Bio-Oil verschillende prijzen gewonnen waaronder die voor ‘beste productlancering’ en ‘product van het jaar’ door Life Pharmacy.

De belangrijkste ingrediënten in Bio-Oil zijn vitamine A, vitamine E, Purcellin olie en allerlei andere oliën. Vitamine A en E staan erom bekend de huid zacht, glad en soepel te maken. Purcellin Olie is een kunstmatige olie die ongeveer gelijk is aan de olie die vrijkomt uit de stuitklier van eenden. Eenden gebruiken deze natuurlijke, dunne olie uit de stuitklier bij het gladstrijken van veren. Naast allerlei ingrediënten bevat Bio-Oil geen water en is vrij van conserveringsmiddelen. Bron.

DSC00868

Bio-Oil zit in een doorzichtig plastic flesje in een kartonnen verpakking. Op de achterkant van het flesje vindt je nog wat informatie.

DSC00871

Het flesje heeft een witte schroefdop met een redelijk grote opening.

DSC00874

De olie heeft een perzik kleur in de verpakking, maar op de huid is deze doorzichtig.

Bio-Oil gebruik ik nu weer sinds een paar weken en ik ben weer helemaal fan! Zelf gebruik ik het elke avond voor ik mijn nachtcrème gebruik op mijn gezicht. Ik heb altijd wat droge plekjes op mijn gezicht en deze zijn duidelijk minder geworden sinds ik weer Bio-Oil gebruikt. Ook de geur vind ik heel lekker.

Verder heb ik ook littekentjes en rode vlekjes op mijn gezicht, Bio-Oil claimt dat deze zichtbaar verminderen na 3 maanden gebruik. Zelf merk ik hier nog niks van, maar het is altijd mooi meegenomen als het na 3 maanden wel zichtbaar is verminderd!

Tot slot nog wat leuke tips wat je kan doen met Bio-Oil:

1. Bio-Oil aan het badwater toevoegen kalmeert de huid en laat de huid zacht achter,
2. Bio-Oil kan je ook als nagelriemolie gebruiken.
3. De Bio-Oil formule helpt om vocht vast te houden en verhoogt de elasticiteit van de huid. Hierdoor voorkom je dus rimpeltjes.
4. Een klein beetje Bio-Oil masseren in je gespleten haarpunten, dit beschermt de haarvezel en voorkomt statisch haar. Verwarm de olie voor een heerlijk warm masker (me-time!). Ook bij een schilferende hoofdhuid kan je Bio-Oil gebruiken.

Bio-Oil 60ml kost €11,95 en is te koop bij onder andere Kruidvat.

Gebruiken jullie Bio-Oil?

Liefs, Iris

8 gedachtes over “Fan van Bio-Oil

  1. Eline zegt:

    Ik heb altijd het idee dat Bio-oil maar heel kort werkt. Als ik het ’s avonds bijvoorbeeld gebruik dan ziet mijn huid er ’s morgens geweldig uit, maar na een paar uur is dat echt weggetrokken. Misschien moet ik gewoon iets trouwer smeren, haha.

    Like

  2. Chinouk zegt:

    Ik heb Bio-Oil nog nooit gebruikt, maar misschien is dat nog helemaal geen gek idee? Ik heb namelijk wat littekens overgehouden op mijn kin door onderhuidse ontstekingen (damn you, pimples) dus wie weet helpt het wel?!

    Like

Geef een reactie

