Thursday Tag: 30 Beauty Questions

lipstick-4

Ik ben gek op beauty, dit is immers een beautyblog! Ik werd getagd door Tamara en Marlie om deze tag in te vullen. Na deze tag weet je alles over mijn favoriete merken en make-up. 

1. Herinner je je eerste make-up item nog?
Nee! Ik denk dat het een mascara of lipgloss was die ik van mijn moeder heb gekregen.

2. Omschrijf je perfecte mascara. Heb je er een gevonden die aan je eisen voldoet?
Ik heb dé perfecte mascara nog niet gevonden. Ik heb wel mascara’s die ik fijn vind, maar nooit die ik 6x achter elkaar koop. Ik zou graag nog Le Volume de Chanel willen proberen, hier hoor ik erg veel goede dingen over.

3. Wat voor dekking zoek je in een foundation?
Ik draag foundations die medium dekkend tot dekkend zijn. Ik heb geen perfecte huid dus ik wil wel dat de foundation mijn onzuiverheden bedekt.

4. Favoriete high-end merk?
Dit is een moeilijke, qua lipsticks MAC en Yves Saint Laurant. Als ik echt maar 1 merk voor alles zou moeten kiezen, kies ik voor MAC.

nars_cosmetics

5. Welk cosmetica merk heb je altijd al eens willen proberen?
Bobbi Brown, ik ben erg benieuwd naar de shimmer bricks en lipsticks van dit merk. Ook Nars staat hoog op mijn verlanglijstje!

6. Favoriete drogisterij merk?
Catrice voor echte budget make-up en Rimmel voor de apocalips en provocalips!

7. Draag je nepwimpers?
Nee niet dagelijks. Heel soms als ik een feestje heb, maar dan meestal halve nepwimpers zodat ik net aan de buitenkant van mijn wimpers meer volume en krul heb.

8. Ga je de deur uit zonder make-up? Zo nee, welk make-up item moet je per se dragen?
Ja, op zondag ben ik meestal heel de dag bij mijn vriend en doen we niets bijzonders. Op andere dagen draag ik wel altijd make-up.

9. Wat is je meest dierbare make-up item?
Mijn Plumful lipstick, omdat ik die van mijn vriend kreeg. Hij heeft hem helemaal zelf gekocht, dat vond ik zo lief.

10. Hoe vaak koop je make-up?
Vorig jaar kocht ik elke week wel iets bij Kruidvat. Tegenwoordig ga ik meer voor luxere merken. Ik denk dat ik 1 keer in de maand ongeveer iets van een luxe make-up merk koop. Ook al vind ik het nog steeds heel leuk om dingen van Essence en Catrice uit te proberen, maar ik merk dat ik liever voor kwaliteit ga.

11. Heb je een budget qua make-up producten?
Nee, als ik iets heel graag wil hebben dan spaar ik ervoor. Of ik geef mezelf een doel, bijvoorbeeld: als ik al mijn tentamens haal dan koop ik als cadeautje voor mezelf die Chanel lipstick die ik zo graag wil.

12. Maak je gebruik van kortinsbonnen als je shopt voor make-up?
Als er een aanbieding is op een make-up product dat ik wil maak ik er zeker gebruik van! Zo kocht ik een keer een Chanel lipstick bij Douglas met 25% korting, maar ik kreeg hem van mezelf pas als ik alle tentamens had gehaald. Toen heeft hij nog een week in het doosje gezeten haha.

maclipsticks2

13. Welk product koop je het meest?
Lipsticks, dat is echt mijn verslaving!

14. Is er een merk wat je echt niet aanstaat?
Nee, niet echt.

15. Vermijd je bepaalde ingrediënten in cosmetica?
Mijn huid reageert niet zo goed op siliconen, ik kan er wel tegen in foundations, maar niet tegen primers waar het hoofdingrediënt siliconen zijn.

16. Heb je een favoriete plek om te shoppen voor make-up?
Douglas, omdat je hier alle luxere merken heb en er vaak leuke aanbiedingen zijn. Ook bij MAC stores en counters kan je me vaak vinden.

17. Vind je het leuk om nieuwe skincare producten te proberen of blijf je bij een vaste routine?
Mijn huid is heel snel gewend aan een product en dan werkt het op de een of andere manier niet meer. Ik moet dus wel wisselen met producten, maar ik koop niet zomaar nieuwe -voor mij- onbekende producten, omdat mijn huid hier ook weer slecht op kan reageren.

18. Favoriete merk qua lichaamsproducten?
Lush en The Body Shop, beide hebben ze heerlijk verzorgende producten die ik met veel liefde gebruik!

19. Als je maar een merk mocht kopen, welke zou dat dan zijn?
MAC, hiervan heb ik al veel dingen uitgeprobeerd en ik ben vrijwel altijd heel erg tevreden.

2-YSL-Rouge-Volupte-Lipstick

20. Welk merk heeft de mooiste verpakkingen?
Chanel, haar verpakkingen zijn tijdloos en strak. Ook Yves Saint Laurant heeft verpakkingen (en producten!) waar mijn hartje sneller van gaat kloppen.

21. Welke beroemdheid heeft altijd mooie make-up?
Kim Kardashian, door de hele ‘shapen als Kim’ hype heb ik leren shapen en ze ziet er gewoon altijd prachtig uit!

22. Behoor je tot een online make-up community?
Nee, ik denk het niet?

23. Vijf favoriete Beauty Guru’s:
Bekijk mijn artikel hier!
Jaclyn Hill, Shaaanxo, MakeupByAlli, Amanda Ensing en Nicole Guerriero. Waarvan Jaclyn Hill mijn all-time favourite is!

24. Vind je multifunctionele producten fijn, zoals lip- en cheeck stains?
Nee, ik vind dat zulke producten toch altijd bij het ene beter werken dan bij het ander. Een lipstick hoort een lipstick te zijn en een blush een blush.

winged-eyeliner

25. Ben je onhandig met make-up aanbrengen?
Als je me met eyeliner en wattenstaafjes soms in de weer ziet gaan wel ja!

26. Gebruik je een make-up basis voordat je foundation of oogschaduw aanbrengt?
Primer voor mijn gezicht bijna nooit, ik heb de perfecte primer nog niet gevonden en ze zitten meestal bomvol met siliconen. Oogschaduwbasis wel, anders trekt alles in de lijntjes.

27. Hoeveel haarproducten gebruik je op een dag?
Ik was mijn haar maar 1 keer in de 3-4 dagen, op die dag gebruik ik ook een haarolie en heatprotector want dan föhn en/of stijl ik het. Daarna borstel ik het elke dag en gebruik ik na 2 dagen droogshampoo.

28. Wat breng je als eerst aan concealer of foundation?
Foundation, soms als ik echt een heftige onzuiverheid heb eerst een klein beetje concealer dan foundation en als het nodig is nog een beetje concealer. Anders heb ik het gevoel dat ik teveel foundation op mijn huid smeer.

29. Heb je ooit overwogen visagie lessen te volgen?
Ja! Ik zou heel graag een opleiding visagie doen.

30. Wat vind je leuk aan make-up?
Dat je er veel stralender (en mooier) uit kunt zien met een beetje make-up. Ook vind ik het leuk dat je vanalles uit kan proberen en erover kan schrijven!

Iedereen die het leuk vind kan deze tag ook invullen!

Liefs, Iris

9 gedachtes over “Thursday Tag: 30 Beauty Questions

Geef een reactie

