Je eigen verwendag

Easy-Ways-To-Be-A-Natural-Beauty

Ik vind het heerlijk om minimaal eens in de maand een verwen(mid)dag in te plannen. Om jezelf even op te laden en te verwennen met je lekkerste beauty spulletjes! Vandaag laat ik je zien hoe mijn verwendag eruit ziet!

Tip: Zorg voor genoeg tijd
Niets is zo vervelend dan dat je een verwenmiddag (of avond) hebt gepland en dan moet gaan haasten. Plan een ruim aantal uur in, het liefst doe ik het aan de eind van de middag en zorg ik dat ik niet meer weg hoeft. Na deze beauty middag ben je ontspannen en heb ik geen zin meer om nog naar een afspraak te gaan.

Schermafbeelding-2012-04-28-om-1.56.13-PM

Stap 1: Neem een douche of ga in bad
Je voelt jezelf hierna heerlijk schoon en ruikt naar je favoriete douchegel. Als je gaat douchen douche uitgebreid! Gebruik je favoriete producten, scrub je lichaam, was je haren en gebruik een lekker haarmasker. Als je in bad ga gebruik dan een lekkere bruisbal en zorg voor sfeer door bijvoorbeeld geurkaarsen aan te zetten, zo kom je optimaal tot rust.

Stap 2: Hydrateer je huid en haar
Smeer jezelf in met een bodybutter, bodylotion of good old nivea. Houdt je niet van bodylotion, maar wil je toch je lichaam hydrateren? Nivea heeft een onder de douche bodylotion, deze kan je dus gewoon onder de douche gebruiken, ideaal! Mijn favoriete bodybutters zijn van de Body Shop, heel je lichaam ruikt dan naar jouw favoriete geur! Ook je haar kan wat extra ‘hydratatie’ gebruiken, ik gebruik meestal op handdoek droog haar een haarolie. Dit voorkomt pluizen en mijn haarpunten voelen minder droog aan.

Stap 3: Weg met onzuiverheden!
Ga lekker op bed of op de bank liggen met een gezichtsmasker, zelf heb ik een huid die gevoelig is voor onzuiverheden dus gebruik ik meestaf een kleimasker. Pak jouw favoriete masker en ontspan met een boek, tijdschrift of serie.

Stap 4: Gezichtsverzorging
Na je maskertje kan je huid wat trekkerig aanvoelen, zeker als je een kleimasker hebt gebruikt dus hydrateer je gezicht! Gebruik een dag- of nachtcrème en eventueel een serum, vergeet ook de lippenbalsem en oogcrème niet. Momenteel gebruik ik Biodermal vochtarme huid dag- en nachtcrème. Vergeet niet je wenkbrauwen te epileren, mocht dit nodig zijn.

Stap 5: Manicure en/of pedicure
Verzorg je handen en voeten! Misschien zijn ze toe aan een knipbeurt, een nieuw kleurtje of wat crème. Vooral nu we richting de lente gaan kunnen handen en voeten wel wat extra verzorging gebruiken.

Na deze uurtjes ben je gegarandeerd ontspannen. Ik vind het altijd lekker om rustige muziek op te hebben tijdens mijn verwendag. Het liefst doe ik dit elke week zo uitgebreid, maar daar heb ik helaas geen tijd voor. De beste dag -voor mij- om dit rustig te kunnen doen is zondag, zo ben ik weer opgeladen voor de week die eraan komt!

Wat doe jij het liefst op jouw verwendag?

Liefs, Iris

12 gedachtes over “Je eigen verwendag

Geef een reactie

