It’s the Tea-tag!

Mooie-thee-achtergronden-hd-thee-wallpapers-afbeelding-foto-04

Heerlijk, een dampende mok met thee. Ik vind alles aan thee fijn, de geur, de smaak, de warmte en het knusse gevoel wat het je geeft. Vandaar dat ik de tea-tag wilde doen! 

1. Wanneer dronk jij je eerste kopje thee? En hoe smaakte dat?
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het eerst thee dronk, volgens mij was ik een jaar of 3. Mijn moeder dronk altijd thee en als klein meisje wil je dat natuurlijk ook, ik kreeg dan een klein glaasje met thee en heel vele koud water zodat ik me niet zou verbranden! Het smaakte lekker -denk ik- aangezien ik nu nog steeds thee drink.

2. Met wie drink je graag thee?
Met mijn moeder, familie en mijn vriend. Mijn familie drinkt veel thee, altijd als ik bij mijn oma ben drinken we met z’n alle thee. Dit geeft mij een familiegevoel en ik vind thee samen drinken altijd een leuk sfeerbeeld. Verder drink ik het vaak thuis met mijn moeder, koekje erbij en lekker kletsen, heerlijk!

3. Op welke momenten van de dag drink jij thee?
Op elk moment van de dag! Ik vind het heerlijk om de ochtend te beginnen met een kopje thee, vooral als het koud is en je handen lekker om de mok heen kan vouwen! Helaas heb ik hier niet altijd de tijd voor. Ook in de avond voor de tv hoort er een kopje thee (met koekje!) bij.

los

4. Wat is je favoriete thee-smaak/soort?
Groene thee is mijn favoriet, het is erg gezond en ook nog eens lekker. Vroeger vond ik groene thee niet lekker en dronk ik altijd rooibos, nu vind ik ‘bruine’ thee echt veel minder lekker. We hebben ook altijd biologische losse thee in huis, dit vind ik ook erg lekker, vooral met een schijfje citroen in mijn thee! Ook verse munt thee doet het erg goed hier.

5. Hoe vaak gebruik je jouw theezakje?
Haha, echt een vraag voor mij! Ik houd helemaal niet van sterke thee en doe gemakkelijk 3 (soms zelfs 4) keer met een zakje. Mijn vriend vind dit altijd zo raar, hij doet maar 1 keer met een zakje. Ik gebruik een theezakje alleen zo vaak als ik deze kopjes thee achter elkaar drink, een uitgedroogd zakje gebruik ik niet opnieuw.

high-tea-vennedal

6. Wat vindt je van high-tea?
Geweldig! High-tea is zo gezellig om met vriendinnen of moeder/oma’s/tantes te doen. Uren kletsen, thee drinken en kleine hapjes eten. Ik vind het leuk dat er keuze is uit hartige hapjes en zoete hapjes. Mijn favoriete plek om een high-tea te doen is bij Jagersrust.

7. Waar koop jij jouw thee?
Theezakjes koop ik gewoon in de supermarkt, van het merk Pickwick of Clipper. Losse thee kopen we online, er zit ook een winkel van in Breda.

8. Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit of hou je het liever bij je vertrouwde smaak?
Ik blijf liever bij mijn vertrouwde smaken, straks vind ik een andere thee niet lekker. Gelukkig wordt er thuis wel eens een andere smaak gekocht die ik dan toch even proef bij mijn moeder, zo ontdek ik toch nog nieuwe smaken.

Mooie-thee-achtergronden-hd-thee-wallpapers-afbeelding-foto-33

9. Hoe bewaar je jouw thee?
De theezakjes zitten in een tinnen doosjes van Pickwick. De biologische losse thee zit in zakken en deze zit in kokers waar je koffie pads in kan doen, daar past precies zo een zak in! We hebben thuis geen koffiezetapparaat meer, dat laat zien hoe gek we op thee zijn!

10. Heb je een aparte thee doos voor gasten?
Ja, een houten theedoos. Hier zitten verschillende smaakjes thee in, vooral ‘bruine’ thee, omdat visite niet altijd van groene thee houdt.

11. Als je zelf een smaak zou mogen samen stellen wat voor smaak zou dit dan zijn?
Oeh! Een groene thee met de smaak van citroen en kaneel. Je zou als eerst het zure van de citroen proeven en daarna zou als nasmaak de warme zoete smaak van de kaneel komen!

De bedenker van deze tag vind je hier. Ik tag iedereen die het leuk vind om deze tea-tag ook te doen!

Wat voor thee drink jij?

Liefs, Iris

6 gedachtes over “It’s the Tea-tag!

Geef een reactie

