Fifty Shades of Grey

50_Shades_Christian_Grey

Afgelopen week kwam Fifty Shades of Grey in de bioscoop. De film van de boekenreeks waar meer dan 90 miljoen boeken van zijn verkocht! Ik heb alle 3 de boeken gelezen en was erg benieuwd naar de film. 

Fifty Shades of Grey gaat over Anastasia Steele, een studente en multimiljonair Christian Grey. De ontmoeting met Grey verandert Anastasia’s leven en ze beginnen een seksuele relatie.

Anastasia wordt gespeeld door Dakota Johnson, zij past heel goed in het beeld wat ik in mijn hoofd had gevormd toen ik de boeken las. Ze speelt de rol dan ook erg goed vind ik. Christian wordt gespeeld door Jamie Dornan, niet helemaal wat ik had verwacht, maar ook hij speelt de rol goed.

De film duurt iets meer dan 2 uur en dat was precies lang genoeg. In de boeken kon je echt de spanning en chemie ‘voelen’ tussen Christian en Anastasia, ik was benieuwd hoe ze dit zouden doen in de film. Je ziet duidelijk chemie tussen de twee, vooral als Anastasia het interview met Christian heeft zie je haar echt bewonderend kijken. Later in de lift voel je de spanning en komt de eerste kus.

Fifty-Shades-Of-Grey

De seksscènes zijn er wel wat veel, ik las dat de film in totaal 20 minuten aan seksscènes heeft. In de film zie je alleen borsten en billen, ook zie je dat ze beide nogal behaard zijn down under. De SM stukjes zijn best heftig. Ook het stukje op het laatst van de film, als hij haar straft en ze daarvan moet huilen is heftig.

De film eindigt, hoe het eerste boek ook eindigt. Een enorme cliffhanger, waardoor je de volgende film gelijk erna wilt kijken! Ik had niet hele hoge verwachtingen van de film, ik vind verfilmde boeken altijd een beetje tegenvallen. Fifty Shades of Grey vond ik een goede film, het verhaal wordt goed overgebracht en ik ga ook zeker naar de bioscoop als ze 50 tinten donkerder en 50 tinten vrij ook verfilmen.

Conclusie
De film was goed, maar het boek vond ik beter. In de film ging het allemaal zo snel, voor je het wist hadden ze het al over het contract. In het boek is er meer inleiding en wordt alles wat uitgebreider verteld. Een groot verschil met het boek is dat je in de film geen gedachten te weten krijgt van Anastasia. Het boek is geschreven vanuit Anastasia’s perspectief, waardoor je haar gedachten komt te weten. Dit vond ik fijn aan het boek, je kon je meer inleven in Anastasia en kwam ook meer over haar te weten. In de film zijn sommige delen af en toe oppervlakkig. Ik snap dat de makers van de film niet alles uitgebreid konden filmen, anders zou de film 4 uur duren, maar toch.

Hebben jullie de film al gezien?

Liefs, Iris

2 gedachtes over “Fifty Shades of Grey

  1. Suzanne zegt:

    Ik ben er heel benieuwd naar, ik hoor positieve verhalen. Ik heb nog een bioscoopbon liggen, die kan ik misschien wel gebruiken. Liefs!

    PS er loopt nu een leuke winactie op mijn blog met minimal sieraden. Leuk voor de lente en zomer!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

