Favoriete Series

Suits

Ik kijk erg graag series, als ik eenmaal begonnen ben kan ik maar moeilijk stoppen! Vandaag wil ik jullie mijn favoriete series laten zien. 

Suits
suits

Mike Ross is een super slimme jongen met een fotografisch geheugen. Als jonge jongen droomde hij ervan om advocaat geworden, maar door omstandigheden is zijn leven anders gelopen. Hij verdient zijn geld door examens tegen betaling voor andere te maken.

Harvey Specter daarentegen heeft het wel gemaakt als topadvocaat. Hij werkt voor een van de beste advocaten kantoren van New York en maakt promotie tot senior partner. Hierdoor wordt hij gedwongen om een associate aan te nemen. Op een bijzondere wijze neemt Mike Ross een interview af voor de positie, en Harvey is onder de indruk van Mike’s kennis van rechten en snelle verstand.

Mike heeft echter geen rechtenstudie afgerond en daarom besluiten Harvey en Mike te doen alsof Mike een afgestudeerd Harvard student is. Mike zegt vaarwel tegen zijn oude leventje, en vrienden, en stort zich volledig in de advocaten wereld.
Bron.

Deze serie is zo goed! Ik begon te kijken toen het op tv in Nederland was, toen seizoen 1 was afgelopen heb ik op internet de volgende seizoenen gekeken. Wat een goed verhaal, echt een nieuw soort serie (voor mij)!

Greys Anatomy
KEVIN MCKIDD, JUSTIN CHAMBERS, CHANDRA WILSON, GAIUS CHARLES, TESSA FERRER, JESSICA CAPSHAW, SANDRA OH, ELLEN POMPEO, PATRICK DEMPSEY, SARA RAMIREZ, JERRIKA HINTON, CAMILLA LUDDINGTON, SARAH DREW, JESSE WILLIAMS, JAMES PICKENS JR.

Grey’s Anatomy gaat over de levens van chirurgisch stagiaires en assistent-chirurgen in het fictieve Grey Sloan Memorial Hospital, die hun training naar volleerde chirurgen voltooien met hulp van hun mentors. Meredith Grey is de hoofdpersoon, je ziet hoe haar leven ontwikkeld in de loop van de jaren en wat zij en haar vrienden meemaken.

Ik begon jaren geleden toen Meredith nog maar net in het ziekenhuis kwam als stagiaire in seizoen, inmiddels zijn we bij seizoen 11 en vind ik het nog steeds een erg leuke serie om naar te kijken. Doordat de serie al jaren duurt ken je de personages echt door en door, waardoor de serie ook persoonlijker wordt.

The Blacklist
blacklist

Raymond “Red” Reddington is Amerikaans meest gezocht crimineel, een handelaar die alles en iedereen met elkaar verbindt, maar zelf altijd buiten schot blijft. Op een dag heeft hij er echter genoeg van. Hij heeft in die 20 jaar een lijst samengesteld van criminelen die veel gevaarlijker zijn dan iedereen ook maar denkt.

Hij besluit zich zelf aan te geven bij de FBI en wordt dan naar het “Postkantoor” gebracht, een black-site waar de FBI een geheim taskforce heeft gevestigd, maar Red wil alleen maar samenwerken met Elizabeth “Liz” Keen, een jonge en pas afgestudeerde profiler van de FBI. De reden daarvoor houdt hij angstvallig geheim.

Hij laat haar door heel Amerika rennen om de ene na de andere gevaarlijke crimineel op te pakken, maar het wordt haar langzaam maar zeker ook duidelijk dat Red zijn eigen agenda heeft omtrent het oprollen van de grote criminelen.
Bron.

Rafet en ik zijn echt verslaafd aan deze serie! We kijken hem elke maandagavond op tv, waar inmiddels het tweede seizoen bezig is. Je bent zo nieuwsgierig wat de ‘echte’ band is tussen Reddington en Keen. Elke aflevering kom je een stukje dichterbij de waarheid.

Pretty Little Liars
PLL

In Pretty Little Liars volg je de levens van vier vriendinnen in het fictieve stadje Rosewood. Aria, Emily, Hanna en Spencer zijn samen met hun Queen Bee Alison onafscheidelijk. Als Alison verdwijnt, valt de groep echter helemaal uit elkaar.

Een jaar later ontvangen ze vreemde berichten van iemand die zichzelf ‘A’ noemt. A weet de grootste geheimen van de vier meiden en dreigt om hun levens tot een ware hel te maken. Aria, Emily, Hanna en Spencer proberen een zo normaal mogelijk leven te leiden, terwijl ze ondertussen steeds meer ontrafelen over Alisons mysterieuze verdwijning en alles op alles zetten om A te ontmaskeren.
Bron.

Deze serie is, voor zover ik weet, niet in Nederland op tv. Ik kijk hem op internet en was vanaf het eerste seizoen al verslaafd. Elk seizoen zie je iemand die bij het A-team hoort en die hun levens tot een hel maken. Maar wie is nu de ‘echte’ A? Inmiddels ben ik bij seizoen 5, stiekem hoop ik dat dit het laatste seizoen is zodat we er eindelijk achter komen wie A nu werkelijk is!

Tot slot, een serie waar we net aan begonnen zijn:

How to get away with murder
tumblr_static_tumblr_static_7gtvqoecxwcg4c80swg4c8s04_1280

Je volgt het privé- en professioneel leven van Annalise Keating, een professor in strafrecht aan de Universiteit van Middleton. Advocate Annalise selecteert een groep van haar beste studenten, die mogen meewerken op haar advocatenkantoor. Annalise is getrouwd met Sam, maar heeft ook een amoureuze affaire met politie-inspecteur Nate. Wanneer haar persoonlijk en professioneel leven verstrengeld geraken, worden Annalise en haar studenten ongewild betrokken bij een moordcomplot.
Bron.

Deze serie is pas net begonnen in Nederland en we zijn nu al fan! Je hebt zoveel vragen in het begin waar je antwoord op wilt! We kijken met smart verder.

Wat zijn jouw favoriete series?

Liefs, Iris

9 gedachtes over “Favoriete Series

  1. Nesrin zegt:

    Leuk ik heb geen enkele gezien maar wil er zeker PLL en Suits kijken.
    Momenteel kijk ik Gossip Girl, House of Cards, The Walking Dead.

    Hierna wil ik aan Homeland en Game of Thrones beginnen!

    Like

  2. Marleen zegt:

    Pll heeft volgens mij 7 seizoenen en ergens heb ik gelezen dat eind seizoen 5 of eind seizoen 6 de echte A bekend wordt gemaakt! Ik ben zelf helemaal verslaafd aan comedie-series. How I Met Your Mother, Scrubs, The Big Bang Theory, According To Jim, etc. Pll vond ik in het begin heel leuk maar nu is het een beetje langdradig aan het worden.

    Liked by 1 persoon

  3. Wies Kerrebijn zegt:

    Suits wil ik ook nog graag kijken. Ik hoor van iedereen dat het zo’n goede serie is! Zelf vind ik Homeland, Orphan Black en The Vampire Diaries op dit moment super leuk! Ik kijk er eigenlijk nog veel meer, maar dit zijn mijn favorieten op dit moment 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

