Brownie in a Mug

DSC00559

Blogposts over eten en recepten zijn een van mijn favoriete artikelen om te lezen, ik haal er zoveel inspiratie uit en probeer de dingen ook thuis. Vandaag ga ik dé ‘Brownie in a mug’ maken. Ik had er al vaak over gelezen om internet, maar nooit uitgeprobeerd. Ben je benieuwd hoe je in 5 minuten een simpele Brownie in a mug kan maken? 

Allereerst wat heb je nodig?
Je ziet de ingrediënten hierboven al staan, maar even op een rijtje:
– 3 eetlepels bloem
– zakje Vanille suiker
– 2 eetlepels suiker (mocht je geen vanille suiker in huis hebben, gebruik dan 3 eetlepels suiker)
– 2 eetlepels cacao
– 1 tot 2 eetlepels boter
– 1 ei
– snufje zout
– een mok
– een eetlepel

Hoe ga je te werk?
Doe de boter in je mok en laat deze in ongeveer een minuut smelten in de magnetron. Ik heb ongeveer 1 eetlepel boter gebruikt, maar ik adviseer je om 2 eetlepels te gebruiken, aangezien ik de brownie iets te droog vond.

DSC00570

Laat de boter smelten.

DSC00572

Dit is wat je moet hebben nadat de boter in de magnetron is geweest.

DSC00577

Voeg nu alle ingrediënten toe en begin met roeren. Roer het geheel echt een minuut goed door, anders blijft er boter op de bodem zitten.

DSC00578

Het geheel moet er ongeveer zo uit zien, die bultjes zijn luchtbellen van het roeren. Stop de mok nu in de magnetron. Ik heb hem 1 minuut en 20 seconden in de magnetron gedaan op 800 Watt.

DSC00581

En zo ziet het eruit na 1 minuut en 20 seconden in de magnetron.

DSC00593

Zoals je ziet had ik nog iets beter moeten roeren want de witte stukjes die je ziet zijn nog stukjes boter. Ik heb hem uit de mok gehaald en op een bordje gedaan om er foto’s van te maken.

DSC00591

Nu kan je je Brownie in a mug opeten!

Hoe smaakt het?
Een echte brownie uit de oven blijft lekkerder, maar het is een goed alternatief. Zoals ik hierboven al schreef was de mijne iets te droog, gebruik dus 2 eetlepels boter! De brownie smaakt lekker zoet en is snel en simpel in 5 minuten te bereiden.

Heb jij al eens een brownie in a mug gemaakt?

Liefs, Iris

5 gedachtes over “Brownie in a Mug

  1. tamaraenmarlie zegt:

    Hmm volgens mij ging er iets mis met mijn comment: als het een dubbel post wordt: sorry! Ik heb dit laatst toevallig ook geprobeerd. De gebakkenversie is inderdaad lekkerder, maar dit is een prima vervanging! Je kunt ook een beetje melk toevoegen om het wat minder droog te maken

    Like

  2. Marleen zegt:

    Ik gebruik altijd olie ipv boter, maar volgens mij blijft de smaak redelijk hetzelfde. Dit is echt lekker op een zondagavond als je zin hebt in cake maar geen tijd hebt om een hele cake in elkaar te flansen, haha.

    Like

Geef een reactie

