30 Day Yoga Challenge Week 4

iStock_000016339384_Medium-1

De laatste Yoga Challenge update alweer! Ik ben er zeker van dat ik door bljf gaan met yoga! Ik laat jullie de video’s 22 t/m 30 zien. Ook geef ik mijn mening wat ik van de hele challenge vond.

Dag 22: Restorative Yoga Flow

Heel ontspannend, lekker om hier de 4e week mee te beginnen. Het is vooral stretchen en ontspannen.

Dag 23: Neck and upper back

Ook deze video is weer heerlijk ontspannend, alle knopen en spanning die in je rug en nek zitten komen los. Dit is echt een avond yoga waarna je heerlijk kan slapen of in bad gaan!

Dag 24: Morning Yoga

Ik snap wel waarom ze dit morning yoga noemt, je krijgt er energie van en je begint ontspannen je dag.

Dag 25: Sun Salutation

Hier had ik al vaker van gehoord, maar zelf vind ik dit niet zo heel speciaal. Leuk om een keertje te doen. En de legging van de lerares is erg leuk!

Dag 26: Yoga for the Office

Dit is super handig als je heel de dag zittend werk hebt. Er zitten leuke oefeningen tussen die niet al te opvallend zijn, maar waardoor je je lichaam wel even kan stretchen en ontspannen.

Dag 27: Yoga for the IT Bands

Weer een heerlijke video! Ik merk dat ik echt fan ben van stretchen.

Dag 28: Learning Dancer Pose

Meh.. Dit vond ik minder, zoals jullie weten ben ik minder enthousiast over staande yoga.

Dag 29: Yoga for Better Sleep

Yes! Lekker om te doen nadat je hebt gedoucht en lekker gaat slapen. Echt een meditatie yoga.

Dag 30: Full Body Yoga

Leuke laatste video. Het is een mix met een beetje vanalles: buikspieren, staan, zitten, stretchen.

Dit was het dan! Ik heb de 30 Day Yoga Challenge gedaan en ben heel erg tevreden. Als je nog nooit aan yoga hebt gedaan, maar er wel nieuwsgierig naar bent, is dit echt perfect. Ook is dit heel handig om te kijken of je yoga wel leuk vindt voor je naar een yoga klas gaat.

In 30 dagen krijg je alle aspecten van yoga mee en kom je te weten wat je prettig vindt en wat minder prettig. Na deze 30 dagen weet ik zeker dat ik yoga blijf doen, niet elke dag, maar zeker wel een paar dagen per week. Elke dag was voor mij wel druk en soms had ik de tijd er niet voor en deed ik de dag erna 2 video’s. Mijn rugpijn is duidelijk minder geworden en ik heb echt het gevoel dat ik flexibeler ben. Het ontspannen lukt mij steeds beter en voelt heel fijn vooral in de avond.

Zoals ik al liet weten de afgelopen weken, vond ik het stretchen erg ontspannend. Het mooie van thuis yoga doen is dat ik nu zelf kan bepalen welke filmpjes ik ga doen en hoe lang die filmpjes duren. Soms vond ik 13 minuten yoga te kort dan an ik een langer filmpje kiezen. Op dagen dat ik minder tijd heb maar nog wel yoga wil doen kan ik voor een korter filmpje kiezen. Ook zal ik zeker nog een paar filmpjes herhalen van de 30 Day Yoga Challenge, zoals yoga voor beter slapen!

Liefs, Iris

3 gedachtes over “30 Day Yoga Challenge Week 4

Geef een reactie

