Skincare ochtendroutine

DSC00568

Elke ochtend als ik uit bed kom is het eerste wat ik doe mijn tanden poetsen en daarna mijn skincare routine. Vandaag laat ik jullie zien wat ik elke ochtend gebruik! 

Biodermal Reinigingsmousse
DSC00539 DSC00542

Het eerste product wat ik elke ochtend gebruik is de reinigingsmousse van Biodermal. Ik maak mijn gezicht nat en masseer dan 1 pompje van de mousse in mijn huid. Het product wat uit het pompje komt is echt een mousse, maar dan luchtiger met water als basis product. Dit is een product speciaal voor de gevoelige huis en is hyperallergeen, parfum- en zeepvrij.

IMG_1589

Ik vind dit product fijn om in de ochtend mijn gezicht te reinigen omdat hij je huid na gebruik niet trekkering achterlaat. Het is een goede milde gezichtscleanser voor elke dag.

Reinigingslotion en Micellair Reinigingswater
DSC00555 DSC00551

Na het reinigen van mijn gezicht gebruik ik nog een lotion of micellair water, omdat ik dit lekker fris aan vind voelen. Ik wissel af tussen de reinigingslotion van Biodermal en het Micellair reinigingswater van Garnier. Beide zijn fijne basic reinigers zonder alcohol.

Nivea Lip Butter
DSC00543

Vervolgens doe ik een laagje lippenbalsem op. De lippenbalsem die nu op mijn make-uptafel staat is de Nivea Lip Butter in Vanilla&Macadamia. Dit vind ik de fijnste lip butter van Nivea, de andere smaken vind ik minder lekker. Ik gebruik tijdens mijn ochtend routine altijd een wat dikkere lippenbalsem zodat mijn lippen weer gehydrateerd zijn!

Oogcrème 
DSC00544

Ik gebruik de oogcrème van kruidvat met aloë vera voor de gevoelige huid. Deze oogcrème is goedkoop en doet voor mij wat hij moet doen. Als jullie nog aanbevelingen hebben voor een niet al te dure oogcrème hoor ik het graag. Ik ben nog jong, maar ik wil rimpeltjes nog even voorkomen.

Biodermal PCLE crème 
DSC00546

Voor droge plekjes op mijn gezicht gebruik ik de PCLE crème van Biodermal, dit is een kleine tube van 15 ml. Vooral in de winter krijg ik wat vaker droge plekjes op mijn huid die wat extra hydratatie nodig hebben, zeker als ik verkouden ben!

Biodermal dagcrème voor de vochtarme huid
DSC00553

Voor de rest van mijn gezicht gebruik ik de dagcrème van Biodermal voor de vochtarme huid. Ik had eerst die voor de droge huid maar vond deze te dik, het duurde lang voordat hij in mijn gezicht was getrokken. De crème voor de vochtarme huid is niet te dik, smeert lekker uit en trekt snel in de huid.

Slakkengel 
DSC00548

In het weekend gebruik ik meestal eerst slakkengel van de Tuinen op mijn gezicht. Deze gel helpt het huidherstel en ik heb het gevoel dat ik hierdoor iets minder rode vlekjes en puistjes krijg. Ik laat de gel 5 tot 10 minuutjes intrekken en smeer daarna mijn dagcrème op. Deze gel vind ik erg fijn, ik gebruik hem nu ongeveer een jaar en heb het gevoel dat hij mijn huidherstel ondersteunt. Ik gebruik de gel zoals ik schreef alleen maar in het weekend, omdat ik doordeweeks meestal geen tijd heb om 10 minuten te wachten.

Welke skincare gebruiken jullie?

Liefs, Iris

9 gedachtes over “Skincare ochtendroutine

Geef een reactie

