Review: Chanel Rouge Allure Lipsticks

DSCN0889

Ik ben gek op lippenstift en kan er dan ook niet genoeg van krijgen. Vooral als een lippenstift een mooie huls heeft wordt ik hebberig. De Chanel lipsticks zijn hier een perfect voorbeeld van. Vandaag laat ik ze aan je zien en geef ik mijn mening. 

DSCN0881

De verpakking is mooi strak, een zwarte huls met onderaan Chanel. De bovenkant is goudkleurig en als je op de bovenkant drukt komt het gouden stukje omhoog en kan je de lipstick eruit halen, wat een luxe! De prijs van een Chanel lipstick is ruim 8 keer meer dan van een Catrice lipstick, maar de ‘beleving’ als je de lipstick koopt en gebruikt is het – naar mijn mening – dan ook waard.

DSCN0883

Als ik de lipstick op doe krijg ik echt een blij gevoel, je hebt iets gekocht wat iets duurder is dan normaal en daarom voelt het ook iets specialer aan. Ook de kwaliteit is beter.

DSCN0891     DSCN0892

Zijn het geen pareltjes? De lipsticks stralen echt luxe uit en Chanel staat ingegraveerd in de lipstick.

Links: 91 Séduisante
Rechts: 116 Envoutante

DSCN0899

Boven: 116 Envoutante, een paars/rode lipstick met kleine glittertjes
Onder: 91 Séduisante, een roze lipstick zonder glitter of shimmer

Het verschil tussen de kleuren is dat Séduisante echt een roze kleur achterlaat, terwijl Envoutante iets meer transparant is en de huis iets meer laat doorschijnen.

Dan is het nu tijd voor de lipswatches:

DSCN0911

Dit is Séduisante, een mooie lichtroze kleur die niet te fel is. Een perfecte kleur voor in de zomer. De lipstick glijdt makkelijk over de lippen maar is niet té creamy. Hij blijft een aantal uren goed zitten ook kan je gemakkelijk een drankje doen, maar een maaltijd overleefd hij niet. De lipstick voelt niet uitdrogend aan op de lippen.

DSCN0903

Hier kan je goed zien dat de lipstick een beetje glans heeft, maar er zit verder geen glitter of shimmer in de lipstick.

DSCN0861 kopie

Dit is Envoutante, een wat donkerdere rode kleur gemengd met paars. In de lipstick zitten hele kleine glittertjes. De houdbaarheid op de lippen vind ik iets minder goed dan van Séduisante, deze heeft ook iets meer glans en glijdt nog iets beter over de lippen. Ook deze voelt niet droog aan op de lippen.

DSCN0861

Zoals je ziet zijn de glitters niet terug te zien op de lippen, ook als de lipstick eraf is gesleten blijven er geen glitters achter op de lippen. Dit vind ik fijn, want ik hoef geen glitters verder op de lippen. Ik raad wel aan om een lipliner met deze kleur te gebruiken, zoals je ziet bloedt hij al een beetje in de lijntjes van mijn lippen.

Ik vind de Rouge Allure lipsticks van Chanel erg fijn, ze zitten comfortabel op de lippen en overleven een drankje met gemak. Na een maaltijd moet je ze wel even opnieuw aanbrengen. De lipsticks kosten 32,95 en zijn te koop bij wat luxere parfumeries en online.

Wat vinden jullie van de Rouge Allure lipsticks van Chanel?

Liefs, Iris

7 gedachtes over “Review: Chanel Rouge Allure Lipsticks

  1. svenja zegt:

    Oh wauw, wat heb je er twee prachtige pareltjes bij! Ik vind de lipsticks van Chanel ook altijd zo mooi, ze geven echt een gevoel van luxe! Als ik mijn lippen stift met een Chanel lipstick voel ik mij stiekem altijd net een klein prinsesje, hihi.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

