Review: Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place foundation

20150202_144435

De Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place foundation is werledwijd een van de meest verkochte foundations. Ik had er veel over gelezen en werd nieuwsgierig. Zou hij mijn onzuivere huid mooi bedekken en echt zo fijn zijn als iedereen beweerde? Ik kocht hem en probeerde hem uit! Benieuwd naar het resultaat? Lees dan snel verder.

20150202_144644

Dit zegt Estée Lauder over de foundation:
Double Wear Stay in Place Foundation houdt 15 uur lang en blijft dus de hele dag perfect zitten. Deze zorgeloze, langhoudende make-up blijft er fris en natuurlijk uitzien bij warme en vochtige omstandigheden of bij non-stop activiteiten. 

De foundation verandert niet van kleur, maakt geen vlekken en geeft niet af op de kleding. De formule van Estée Lauder voelt licht en aangenaam aan en beschermt uw huid met SPF10. De feilloze look die u ’s morgens ziet, blijft u de hele dag behouden.
Olievrij. Getest door dermatologen. Niet-acnegeen. Geurvrij.

20150202_144544    20150202_144620

De ingrediënten en informatie op de achterkant van het doosje. Er zitten siliconen in de foundation, dus mocht je die mijden dan zou ik deze foundation niet kopen.

20150202_144857

De foundation zit in een glazen flesje, dit oogt en voelt luxer aan dan een plastic flesje. Ook de gouden dop ziet er mooi uit. In het flesje zit 30 ml foundation, wat normaal is. Als je de dop van de foundation afdraait zie je een groot gat. Er zit geen pompje bij dus je moet de foundation op je hand ‘gieten’. Ik vraag mezelf af of je alle foundation dan wel uit het flesje krijgt als hij straks bijna op is. Ik gebruik kleur 1W2 Sand.

20150202_145005    20150202_145051

Eenmaal op je hand gegoten merk je dar de foundation een vloeibare substantie heeft, het is geen dikke foundation (wat ik in eerste instantie wel had verwacht). De geur ruikt naar foundation, eenmaal uitgesmeerd ruik je dit niet meer. De foundation voelt heel zacht, als fluweel op de huid. Het geeft geen ‘zwaar’ gevoel.

Ik heb een normale huid met gemengde T-zone. Als het wat kouder is krijg ik wat droge plekjes door eczeem, zoals boven mijn wenkbrauwen en bij mijn neus. Mijn huid heeft regelmatig last van onzuiverheden en rode plekjes. Dan is het nu tijd om de foundation op het gezicht te testen.

20150131_110850     20150131_110854

Hier draag ik alleen Estée Lauder Double Wear foundation, aangebracht met een buffer kwast.

20150131_112917     20150131_112830     20150131_112833

Hier draag ik ook de rest van mijn make-up:
– MAC mineralize concealer in NW20
– Essence Stay Matt poeder
– Catrice nude eyeshadow palette
– Essence maximum definition volume mascara
– MAC Fluidline Brow Gelcreme in Dirty Blond
– MAC blush in Peaches
– Bourjois chocolate bronzing powder
MAC Plumful lipstick

De foundation voelt goed op het gezicht, je voelt hem wel zitten maar niet als een dikke crème. Ook bedekt hij mijn rode plekjes redelijk goed, ik gebruik voor sommige plekjes nog wel concealer over de foundation. De houdbaarheid is erg goed, ik heb hem heel de dag gedragen tijdens het shoppen en niet opnieuw afgepoederd. Aan het einde van de dag was mijn neus licht aan het glimmen, maar veel minder dan bij andere foundations.

De foundation blijft zo goed zitten omdat hij aan je huid hecht. Dit is echter ook een nadeel. Ik haal het grootste deel van mijn make-up er altijd af met een facewash onder de douche, daarna gebruik ik mijn Clarisonic en als laatste stap tonic. Toen ik mijn Clarisonic gebruikte was deze meer oranje dan normaal, ik maak hem daarna altijd schoon door wat facewash op mijn hand te doen en de Clarisonic rond te wrijven onder de douche straal. Ik kreeg hem niet schoon! De foundation heeft zich aan mijn Clarisonic gehecht en deze oranje gestaind!

Nu is mijn borstel van de Clarisonic gelukkig aan vervanging toe, dus kan ik deze borstel gebruiken als ik de Estée Lauder Double Wear foundation draag.

20150202_144343

Ik vind het een goede foundation, hij voelt prettig op de huid en heeft een mooie medium dekking. Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place foundation is te koop voor 42 euro bij de luxere parfumeries en online.

Liefs, Iris

3 gedachtes over “Review: Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place foundation

Geef een reactie

