30 Day Yoga Challenge week 2

Tree

Er is alweer een week voorbij, deze week laat ik jullie dag 8 tot dag 14 zien van de 30 Day Yoga Challenge. Je kan het artikel van de eerste week van de challenge hier lezen, hier leg ik uit wat het precies is en wat ik ervan vind.

Deze week heb ik er weer van genoten, het is zo ontspannend om je dag mee te beginnen of eindigen, ik ben fan! Kijk mee naar wat ik er deze week van vond! 

Ik merk dat ik echt iets leer van yoga. Hoe vaker ik het doe, hoe beter ik word (logisch natuurlijk). Doordat je voelt dat je lichaam iets flexibeler wordt en je spieren langer worden vind ik het ook echt leuk om te doen. Ook is het fijn dat je een routine in de videos hebt, in een video beginnen ze met een pose, daarna weer een en weer een en daarna ga je weer naar de eerste pose en begint het opnieuw. Dit vind ik fijn, je weet wat er gaat komen en weet wat je lekker vind voelen en hoe diep je wilt stretchen. Je kent de pose in principe al en kan hem op jouw manier uitvoeren!

Zoals ik al zei is stretchen en hip opening echt mijn favoriet, maar ook van het ontspannen kan ik intens genieten. Vooral na een drukke dag hoop ik dat het een ontspannende video is, even heel je hoofd leegmaken en aan niks denken. Ik ben er nog lang niet, maar ik ben op de goede weg!

three_new_yoga_poses

Alle video’s op een rijtje:

Dag 8: Back Flexibility

Ik vond deze video erg fijn, het was voornamelijk gericht op de onderrug en zoals jullie konden lezen in mijn eerste week van de 30 Day Yoga Challenge, heb ik vaak last van rugpijn. Door deze oefeningen voel ik wel dat mijn rug een beetje loskomt.

Dag 9: Balancing Poses

Fijn dat er in deze video wat afwisseling is in de yoga posses, hier worden wat meer staande poses gedaan. Hoewel mijn balans niet optimaal is vond ik dit ontspannend om te doen. De lerares is zo flexibel en elegant, ik zou graag zo flexibel zijn als zij is!

Dag 10: Side Body

Ook hier wat meer staande poses, afgewisseld met zittende. Veel stretchen in deze video en dat vind ik leuk, het geeft me het gevoel dat ik echt mijn spieren oprek en leniger wordt. De ‘knopen’ in mijn spieren worden minder en daardoor voelen ze langer.

Dag 11: Restorative Yoga Workout

Heer-lijk!! Deze ‘workout’ is er echt op gericht om te ontspannen, bij het laatste deel viel ik gewoon bijna in slaap. Je voelt je helemaal tot rust komen en dit kan ik dan ook aanraden na een drukke dag. Even een momentje voor jezelf!

Dag 12: Wrists and Hands

Hier was ik erg benieuwd naar, in de eerste week vertelde ik dat ik last van mijn polsen kreeg als ik lang in een downward dog stond, dit heb ik nog steeds. Ik vond het fijn dat tussen de oefeningen door (als je dus je polsen belast hebt) je daarna je vingers verstrengelde en dan je polsen los rolde. Verder vond ik deze video het minst ontspannend van de week.

Dag 13: Lower Back and Hip Opening

Yes, hip opening. Een van mijn favoriete onderdelen! De eerste video was ook hip opening, dit vond ik zo fijn dat ik verder ben gegaan met de challenge. In deze video was het lekker veel stretchen, I like!

Dag 14: For Runners

Zelf doe ik op dit moment niet aan hardlopen, ik heb het wel een tijdje gedaan. Ik moet dit echt weer op gaan pakken als het beter weer wordt! Voor het hardlopen stretch je altijd even. Dit is een video die je voor het hardlopen zou kunnen doen. Het is vooral gericht op het stretchen van de benen en een stukje hip opening. Fijne video, omdat ik vooral flexibeler in mijn onderste helft – benen, heupen en onderrug – van mijn lichaam wil worden.

Liefs, Iris

Foto 1
Foto 2

3 gedachtes over “30 Day Yoga Challenge week 2

  1. Nesrin Daily Cup of Bla Bla Bla zegt:

    Wat goed dat je dit doet. Ik wil dit heel graag proberen. Ik heb Yoga altijd heel interessant gevonden maar nog nooit geprobeerd. Momenteel ben ik met mijn tweede squat challenge (heel wat anders) begonnen.

    Ik vind dit hele fijne YouTube filmpjes, ik moet het echt proberen. Vooral om te leren ontspannen want dit lukt mij niet.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

