At the movies

De laatste tijd heb ik een aantal films in de bioscoop gezien, vandaag een review over deze films!

Exodus: Gods and Kings

Wat zegt Moviemeter?
Mozes werd als kind te vondeling gelegd door zijn wanhopige moeder en werd gevonden door de dochter van de Farao. Hij groeide op bij de Egyptische koninklijke familie samen met toekomstige Farao Ramses II. Maar wanneer hij een brandende doornstruik ziet die met de stem van God sprak raakt Mozes ervan overtuigd dat hij de Israëlitische slaven moet bevrijden van de slavernij, wat leidde tot het splijten van de Rode Zee en een veertigjarige pelgrimstocht door de woestijn op zoek naar het Beloofde Land.
Aantal sterren: 3,14

Exodus gaat dus over het verhaal van Mozes uit de Bijbel. Ik had verwacht dat ik deze film niet heel interessant zou vinden, maar hij overtrof mijn verwachtingen. Het verhaal is heel goed verfilmd en begint gelijk spannend. Ook zitten er echt verwijzingen in naar de Bijbel, zoals de plagen waar de stad door wordt getroffen. Ik en mijn vriend hadden beide meer actie verwacht in de film. In het begin is er wat actie, maar daar moet je het dan ook mee doen tot aan het einde.. Deze film zou ik aanraden als je weleens van het verhaal van Mozes hebt gehoord, ik ben het eens met de 3 sterren van Moviemeter.

Taken 3

Wat zegt Moviemeter?
De wereld van ex-CIA agent Bryan Mills stort in wanneer hij valselijk beschuldigd wordt van een moord die vlakbij zijn huis wordt gepleegd. Hij wordt op de hielen gezeten door een snuggere rechercheur, maar Mills wendt zijn speciale vaardigheden aan om de echte moordenaar op te sporen en zijn unieke vorm van rechtvaardigheid te voltrekken.
Aantal sterren: 3,16

Als je Taken 1 en 2 kent, dan weet je ongeveer wat je te wachten staat bij Taken 3. Dit keer wordt Bryan Mills verdacht door de politie van de moord op zijn ex-vrouw. Hij probeert er achter te komen wie de moord heeft gepleegd. Het einde is niet voorspelbaar, uiteindelijk denkt Mills (en jij) dat je denkt wie het heeft gedaan, maar het blijkt toch iemand anders te zijn! Taken 3 is een leuke film en aan te raden als je Taken 1 en 2 ook leuk vond. Ik moet wel zeggen dat ik Taken 1 het beste blijf vinden. Ik ben het eens met de 3 sterren van Moviemeter.

Gooische Vrouwen 2

Wat zegt Moviemeter?
Als Claire totaal veranderd terugkomt uit Burkina Faso herkennen haar vriendinnen haar amper. De wereld van Cheryl stort in als ze ontdekt dat Martin haar voor de zoveelste keer bedriegt: hoe moet ze deze klap nu weer te boven komen? Anouk, ook ongelukkig in de liefde, klampt zich vast aan een ongezonde relatie (en aan een ongezond eetpatroon). Roelien gaat juist in op het huwelijksaanzoek van Evert, maar haar geluk is van korte duur. Een even noodlottig als bizar ongeval voert de vriendinnen naar de besneeuwde bergtoppen van Oostenrijk.
Aantal sterren: 2,87

Een leuke film om samen met je moeder of vriendinnen te kijken! Hij is vermakelijk met grappige scenes, maar wel erg voorspelbaar. Zelf zou ik de film 2,5 ster geven. Ik vind Gooische Vrouwen 1 zelf iets leuker.

Welke film zouden jullie aanraden om te gaan kijken?

Liefs, Iris